Typ zajęć: | Wykład |
Osoby prowadzące: | dr Mateusz Dobek |
Liczba godzin: | 15 |
Poziom studiów: | licencjackie |
Semestr: | 6 |
ECTS: | 1 |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Wykład 10 Konsultacje 10 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 20 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 0,5 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Studiowanie literatury 10 Przygotowanie się do zaliczenia 10 Łączna liczba godzin niekontaktowych 20 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 0,5 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 1 |
Strona WWW: | – |
Język wykładowy: | polski |
Skrócony opis: | Zajęcia obejmują zagadnienia dotyczące wpływu warunków pogodowych na organizm człowieka. W ramach przedmiotu analizowane są sytuacje meteorologiczne sprzyjające wystąpieniu stresu ciepła i zimna, prezentowane są wybrane wskaźniki bioklimatyczne oraz modele odzwierciedlające wymianę ciepła miedzy organizmem a środowiskiem atmosferycznym. |
Pełny opis: | Wykład obejmuje następujące zagadnienia:
|
Literatura: |
|
Efekty kształcenia: | WIEDZA W1. Zna podstawowy aparat pojęciowy z zakresu biometeorologii i bioklimatologii. W2. Zna podstawowe metody, techniki i narzędzia badawcze stosowane w poznawaniu poszczególnych elementów środowiska geograficznego. W3. Zna funkcjonalne i przestrzenne powiązania oraz wzajemne zależności w systemie człowiek-atmosfera. UMIEJĘTNOŚCI U1. Korzysta z różnorodnych źródeł informacji geograficznej, w tym ze źródeł elektronicznych w celu pozyskania informacji i danych dotyczących biometeorologii i bioklimatologii. U2. Organizuje samodzielnie proces zdobywania lub pogłębiania wiedzy z zakresu biometeorologii i bioklimatologii. KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1. Ma świadomość konieczności poszerzania i aktualizowania wiedzy geograficznej, podnoszenia kompetencji zawodowych i personalnych. |
Metody i kryteria oceniania: | Końcowa praca zaliczeniowa |
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny Prezentacja multimedialna |
Sposoby sprawdzania efektów kształcenia: | W1-W3, U1, K1 - Zaliczenie pisemne |
Wymagania wstępne: | Studenci powinni posiadać podstawową wiedzę z geografii i biologii na poziomie szkoły średniej. |
Uwagi: | – |